Skip to main content
sd

Analiza vânzărilor

Ce este analiza vânzărilor?

În general, analiza datelor de vânzări este un proces de generare a unor informații utile din datele legate de vânzări pentru a găsi modalități de a stimula performanța vânzărilor.

La ITqsoft, stabilim 4 tipuri de analiză a vânzărilor:

  • Analiza descriptivă a vânzărilor are ca scop interpretarea datelor istorice privind vânzările colectate dintr-o varietate de surse pentru a trage concluzii. Rezultatele sale vă ajută să răspundeți la întrebări precum "Care au fost vânzările totale ale companiei în ultimul trimestru?" sau "Ce produse/servicii s-au vândut cel mai bine luna trecută?".
  • Analiza de diagnosticare a vânzărilor face un pas mai departe, deoarece rezultatele sale vă oferă posibile explicații pentru un anumit rezultat. Astfel, după efectuarea unei analize de diagnosticare amănunțite, s-ar putea să aflați că scăderea vânzărilor trimestriale a fost legată de actualizările recente ale unui algoritm Google, care au afectat poziționarea paginilor dvs. web în rezultatele căutărilor și, în consecință, traficul web.
  • Analiza predictivă are rolul de a extrage date istorice pentru a produce previziuni pentru viitor și poate fi realizată cu ajutorul unor tehnologii avansate, cum ar fi învățarea automată și inteligența artificială. Pentru a obține un exemplu al acestui tip de analiză a vânzărilor, explorați unul dintre proiectele ITqsoft`s, în care experții noștri au ajutat un producător de lactate să primească o prognoză exactă a vânzărilor cu ajutorul științei datelor.
  • Analiza prescriptivă a vânzărilor, care combină rezultatele tuturor tipurilor de analiză de mai sus, are ca scop recomandarea unui anumit set de acțiuni care trebuie întreprinse pentru a obține un rezultat dorit. De exemplu, după ce se analizează modelele de comportament ale clienților, un reprezentant de vânzări vede o strategie optimă pentru a încheia mai multe afaceri cu fiecare segment de clienți.

Ce beneficii oferă analiza vânzărilor?

sales analytics benefits

O înțelegere mai profundă a procesului de vânzări

Cu ajutorul analizei vânzărilor, puteți crește eficiența și productivitatea departamentului dvs. de vânzări, găsind răspunsuri la întrebări cum ar fi: Ce strategii de vânzări funcționează cel mai bine? Ce etape ale pâlniei de vânzări sunt abandonate cel mai des? Cine din echipa dvs. de vânzări este neperformant și de ce? Pentru a vedea cum funcționează în viața reală, aruncați o privire la modul în care unul dintre clienții ITqsoft`s a obținut vizibilitate în procesul de vânzări cu ajutorul unei soluții de analiză avansată a vânzărilor.

Experiență îmbunătățită a clienților

Puteți utiliza rezultatele analizei vânzărilor pentru a realiza o segmentare profundă a clienților și pentru a oferi servicii personalizate. Analizând vânzările, puteți, de asemenea, să identificați care dintre nevoile clienților sunt nesatisfăcute și să aplicați aceste cunoștințe pentru a îmbunătăți parcursul clienților și pentru a valorifica vânzarea ascendentă, punând astfel bazele pentru loialitatea clienților.

Identificând zonele de oportunități pentru creștere

Analiza vânzărilor servește drept vector al viitoarei extinderi a pieței dvs. prin analizarea potențialilor clienți și a celor care nu mai cumpără, ceea ce vă ajută să identificați motivele pentru care aceștia nu cumpără de la dvs. Cu astfel de rezultate ale analizei la bord, veți putea să vă ajustați produsele sau serviciile și procesul de vânzare în consecință, astfel încât să convertiți neclienții în clienți plătitori.

Componentele de bază ale analizei vânzărilor

  • Nivelul de integrare a datelor - pentru a colecta date din surse de date interne (CRM, software de contabilitate, site web) și externe (social media, date publice - vreme, date epidemiologice, date din sondaje) pentru o analiză completă a datelor de vânzări.
  • Nivelul de gestionare a datelor - pentru a asigura o calitate ridicată a datelor și securitatea acestora.
  • Nivelul de analiză a datelor - combinația tipurilor de analiză a datelor necesare pentru a răspunde nevoilor specifice ale întreprinderii.
  • Nivelul de rezultate analitice - pentru a furniza informații analitice factorilor de decizie într-un format vizual adecvat (prezentări, rapoarte și dashboard-uri). Mai jos, puteți vedea exemple de dashboard-uri ale analizelor de vânzări pe care le creăm pentru clienții noștri pentru a le permite să răspundă la orice întrebări legate de vânzări. Dacă doriți să aprofundați și să vedeți cum funcționează,nu ezitați să urmăriți demonstrația noastră

sales analytics dashboard

Succesul analizei vânzărilor: Sfaturi de reținut

Urmați o abordare progresivă

Dezvoltarea unei soluții de analiză a vânzărilor nu înseamnă neapărat investiții mari de la început. Puteți începe cu o funcționalitate analitică de bază implementată în cloud pentru a elimina costurile legate de hardware și pentru a reduce timpul de implementare. Odată ce valoarea comercială a analizei vânzărilor devine clară și trebuie să satisfaceți nevoile de analiză nou apărute, puteți să vă îmbunătățiți soluția (adăugând un DWH robust, analiză predictivă, știința datelor etc.)..

Concentrați-vă pe furnizarea de rezultate analitice către utilizatorii de afaceri

Trebuie să vă asigurați că utilizatorii afacerii dvs. pot obține rezultate de analiză a vânzărilor atunci când au cea mai mare nevoie de ele. Pentru aceasta, vă recomand să folosiți software de autoservire, cum ar fi Power BI sau Tableau. În plus, nu uitați să comunicați în mod clar introducerea soluției de analiză a vânzărilor prin cursuri de formare și asistență solidă pentru utilizatorii finali pentru a asigura un nivel ridicat de adoptare a soluției.

Avem cheia succesului pentru creșterea vânzărilor dumneavoastră!

Cu o soluție de analiză a vânzărilor, veți putea observa un impact semnificativ asupra procesului de vânzări și a rezultatelor acestuia. Cu toate acestea, dezvoltarea unei astfel de soluții necesită o mulțime de eforturi susținute - o strategie de implementare bine concepută, instrumente alese corespunzător și metodologii corecte de analiză a datelor în vigoare. Dacă aceste sarcini vi se par copleșitoare, puteți oricând să apelați la un furnizor de analiză a datelor și să îl lăsați să vă susțină proiectul de analiză a vânzărilor. Dacă aveți nevoie de asistență pentru soluția dvs. de analiză a vânzărilor, doar trimiteți-ne un mesaj.

Add new comment

Restricted HTML

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.