Skip to main content
Busineess

Provocările unei strategii IT pentru o afacere în dezvoltare.

Progresele aduc provocări

Procesele de afaceri se bazează pe volume uriașe de date diferite: comunicarea cu clienții și partenerii de afaceri, înregistrările financiare, detaliile angajaților, documentele interne, deciziile de achiziție ale clienților și multe altele. Cu cât afacerea dvs. se dezvoltă mai mult, cu atât este mai greu să vă asigurați că soluțiile IT corporative funcționează împreună și că funcționalitatea lor este suficientă pentru a acoperi nevoile IT interne. Cu cât afacerea dvs. se dezvoltă mai mult, cu atât este mai greu să vă asigurați că soluțiile IT corporative funcționează împreună și că sunt suficient de funcționale pentru a acoperi nevoile IT interne.

Locații noi

Extinderea în noi locații este o idee bună pentru orice afacere ambițioasă. Astăzi, globalizarea face acest lucru mult mai ușor decât în urmă cu câteva decenii. Cu toate acestea, extinderea geografică implică necesitatea de a revizui și de a schimba operațiunile interne ale unei companii, inclusiv cele legate de IT. Noile birouri trebuie să fie integrate în rețeaua corporativă. Suportul IT va deveni probabil 24/7, dacă nu este încă.

Noi produse și servicii

Diversificarea produselor și serviciilor este un pas important. Cu toate acestea, conduce inevitabil la necesitatea de a vă revizui strategia IT. De exemplu, o companie va trebui să modifice bazele de date interne, să actualizeze căile de interacțiune cu clienții (adăugarea de funcționalități pe site-urile și aplicațiile clienților) și să recurgă la noi instrumente IT eficiente pentru marketing și vânzări online, precum și să diversifice metodele de colectare a informațiilor despre preferințele clienților.

Fuziunile și achizițiile

Întreprinderile cumpără adesea alte companii pentru a intra pe o nouă piață, pentru a obține avantaje competitive sau pentru a-și extinde gama de produse și servicii. Însă companiile care se unesc folosesc adesea soluții IT diferite, care trebuie integrate și ajustate pentru a se potrivi noilor obiective de afaceri comune.

Obstacolele liderilor IT

Atunci când cunoști potențialele dificultăți legate de creșterea afacerii, se poate părea că dezvoltarea strategiei IT este destul de simplă: o companie își definește obiectivele de dezvoltare a afacerii și implementează soluții IT adecvate pentru a sprijini aceste obiective. Cu toate acestea, situația reală este mai complicată din cauza unui număr de circumstanțe.

Lipsa de timp pentru pregătirea schimbărilor

O strategie este elaborată în prealabil pentru a atinge anumite obiective. Cu toate acestea, o afacere în creștere dezvăluie surprize la fiecare pas, iar liderii de afaceri sunt adesea nevoiți să își modifice din mers obiectivele și prioritățile. Același lucru se așteaptă de la liderii IT: aceștia trebuie să reacționeze prompt și să se adapteze rapid la schimbări. Un obstacol major: deciziile câștigătoare nu se află întotdeauna la suprafață și este nevoie de timp pentru a le obține și a le dezvolta în idei inteligibile.

Incertitudine

Schimbările potențiale și reale conduc întotdeauna la un anumit nivel de incertitudine (sau, mai bine zis, la un nivel de nesiguranță). Nu puteți prezice cum anume se vor comporta noile produse pe piață, cum va reacționa clientul la ele și ce vor face concurenții dumneavoastră. Cu greu puteți evita cel puțin un anumit grad de haos. Scopul aici este de a-l identifica și de a minimaliza, dacă este posibil, influența sa asupra proceselor de afaceri.

Rezistență la schimbare

O strategie IT pentru o afacere în dezvoltare ar trebui să fie un pic înaintea vremurilor. Aceasta susține situația actuală și, în același timp, le permite liderilor IT să privească într-o oarecare măsură spre viitor. Dar poate fi dificil pentru echipele IT din industriile non-IT să urmeze cele mai recente tendințe. Unii lideri (atât din domeniul afacerilor, cât și din cel al IT) sunt chiar dornici să se concentreze pe operațiunile curente și să rămână cu adevărat atașați de strategiile lor IT.

Această abordare are un sens: de ce să schimb ceva dacă funcționează așa cum este? De ce să investim eforturi și bani suplimentari în lucruri imprevizibile? Această abordare ar putea funcționa cu puțin noroc. Dar, urmând-o, companiile ignoră opțiunile de dezvoltare și riscă să eșueze într-o strategie IT învechită. Creșterea și schimbările pot fi dureroase, dar nimic nu este mai dureros decât să rămâi lipit de o strategie care nu mai funcționează sau care îți oferă doar jumătate din beneficiile posibile și, într-o oarecare măsură, reține creșterea afacerii.

Domenii cheie pentru liderii IT

Rolul conducerii IT este de a ajuta organizația să își maximizeze avantajul competitiv cu ajutorul unei strategii IT eficiente care să sprijine sau chiar să creeze acest avantaj.

Concentrați-vă pe punctele forte

O strategie bună se bazează pe punctele forte ale afacerii dvs. și pe acele aspecte de la care puteți obține cele mai multe beneficii. Prin urmare, este esențial să înțelegeți părțile puternice ale afacerii dvs. și să le oferiți un sprijin digital suplimentar (în loc să îmbunătățiți punctele mai puțin bune).

Găsiți noi oportunități și riscuri

Pe măsură ce afacerea dumneavoastră se dezvoltă, este posibil să descoperiți noi oportunități. În același timp, este important să fiți conștienți de riscurile potențiale care vin odată cu noile activități și să luați măsurile necesare pentru a vă proteja afacerea.

Întreprinderile sunt supraîncărcate cu date din diverse surse: puncte de servicii pentru clienți, sisteme operaționale și tranzacționale, mass-media și multe altele. O companie în creștere poate utiliza analiza de date uriașe pentru a obține informații semnificative din aceste date: pentru a monitoriza tendințele pieței, pentru a înțelege strategiile concurenților, pentru a identifica semnele timpurii ale unor potențiale probleme și pentru a reduce riscurile.

Puteți obține noi idei valoroase cu ajutorul serviciilor de consultanță IT. Desigur, nu vă puteți baza în totalitate pe opinia consultanților IT, deoarece aceștia nu cunosc imaginea completă a afacerii dumneavoastră. Cu toate acestea, ei vă pot împărtăși experiența și promptitudinea lor pentru a găsi soluții neprețuite la dificultățile afacerii dumneavoastră.

Reducerea entropiei

Într-o afacere în continuă dezvoltare, deciziile pot arunca compania în direcții diferite. Se iau multe decizii ad-hoc, multe idei par să nu fie atât de profitabile pe cât se așteptau și rămân nesusținute. Toate acestea lasă componentele IT într-o stare haotică și le reduce eficiența.

Infrastructura IT nu se organizează niciodată fără intervenție. Managementul entropiei vizează mici corecții pentru a menține componentele IT pe drumul cel bun, mai degrabă decât să lase lucrurile să meargă de la sine până când apare o defecțiune sau o problemă mult mai mare. Arhitectura întreprinderii ar trebui să posede un anumit grad de flexibilitate pentru a fi pregătită pentru schimbări atunci când acestea sunt necesare.

Alinierea IT și a afacerii

O bună strategie IT este elaborată pentru a sprijini o decizie de afaceri. Această abordare presupune că obiectivele afacerii sunt stabilite înainte de a se trece la o planificare serioasă în domeniul IT. Cu toate acestea, într-o întreprindere în creștere, este posibil ca managementul de vârf să modifice obiectivele de afaceri pentru a profita de noi oportunități sau pentru a abandona metodele neproductive.

Atunci când o afacere se extinde, este important să ne asigurăm că soluțiile IT țin pasul cu obiectivele afacerii și modifică strategia IT în cazul în care există discrepanțe. În caz contrar, există riscul ca IT-ul să rămână în urma afacerii, iar strategiile IT și cele de afaceri să nu fie aliniate. Acest lucru face ca o foaie de parcurs IT să fie mai puțin eficientă (dacă nu chiar dăunătoare).

Fiți flexibili în alegerea furnizorilor

O afacere în creștere poate fi interesată de noi soluții IT pentru a acoperi în mod eficient volumul tot mai mare de operațiuni interne (în cazul în care sistemele tradiționale nu fac față acestei sarcini), pentru a oferi suport digital pentru noi procese interne, pentru a permite servicii mai bune și mai rapide și multe altele. Chiar dacă o companie se dezvoltă intern sau dacă are un lanț stabilit de furnizori IT cu experiență dovedită, aceasta poate beneficia pe măsură de noi parteneriate IT. Accentul ar trebui pus pe selectarea unor furnizori de software de încredere și pe minimalizarea riscurilor unei noi cooperări.

De asemenea, colaborarea cu furnizorii existenți se poate schimba foarte mult atunci când aceștia oferă noi opțiuni de cooperare, încep să facă mai mult din partea lor sau sunt integrați în procesul de proiectare.

Este important să evaluați ceea ce pot oferi diverși furnizori și să alegeți cele mai bune oferte din punct de vedere al calității, timpului și costurilor de livrare.

Notă de final

Atunci când afacerea dumneavoastră se extinde, strategia IT care a funcționat înainte poate deveni mai puțin eficientă. Într-un astfel de context, o strategie IT ar trebui să posede un anumit nivel de flexibilitate pentru a răspunde noilor provocări de afaceri: să se extindă în noi locații, să diversifice produsele și serviciile, să cumpere alte companii sau să își unească forțele cu parteneri de afaceri.

În acest sens, liderii IT trebuie să înțeleagă obiectivele de afaceri și să le transpună în soluții tehnice. Este o sarcină dificilă, mai ales atunci când liderii IT au puțin timp la dispoziție pentru a analiza opțiunile valabile și pentru a evalua riscurile potențiale, dar, în funcție de abordarea dumneavoastră, această provocare poate deveni fie o problemă în toată regula, fie o oportunitate pentru conducerea companiei de a dezvolta afacerea. Nu lăsați oportunitățile nesupravegheate și amenințările subestimate.

Add new comment

Restricted HTML

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.