Cum să înțelegem implicarea vizitatorilor site-ului web cu ajutorul analizei web
De ce abordarea tradițională de analiza a site-ului web nu este suficientă
În primul rând, cele mai multe instrumente de analiză web oferă doar valori ușor de numărat (de exemplu „pagini vizualizate” care numără vizualizările ca număr de pagini deschise).
Doar pentru o secundă, să ne imaginăm că oamenii se urcă într-un autobuz: pentru o vreme, toți sunt la bord, dar într-o stație sau două unii vor pleca, alții vor rămâne până la capatul rutei, iar unii s-ar putea să fi urcat în autobuzul greșit și îl vor părăsi imediat. Deci, abordarea tradițională a numărului de vizitatori implică faptul că toți pasagerii vor rămâne în autobuz.
În al doilea rând, pentru instrumentele de analiză web, cum ar fi Google Analytics, timpul pe pagină este timpul dintre deschiderile succesive a două pagini. O astfel de abordare poate duce la trecerea cu vederea a mai multor etape cruciale. Să zicem, ce se întâmplă dacă un vizitator a deschis pagina și a trecut la o altă filă a browserului sau la e-mailul său?
Pentru a beneficia mai mult de urmărirea și analiza vizitatorilor site-ului web, puteți aplica din punct de vedere tehnic orientările de mai jos (utilizând JavaScript).
1. Contorizarea timpului real pe pagină
Pentru a măsura timpul real petrecut pe pagină, trebuie să eliminați timpul irelevant din timpul total petrecut pe pagină. În acest scop, luați în considerare timpul activ al paginii, ceea ce presupune că:
- browserul este o aplicație activă.
- fila din browser în care este activă pagina respectivă.
Tabelul de mai jos vă poate sugera cum să măsurați timpul activ pe pagina dvs.
Timp Activ |
Timp Pasiv |
+ Vizitatorul intră pe pagina dvs. și citește conținutul. + Vizitatorul se întoarce pe pagina dumneavoastră. + Vizitatorul revine la browser și la pagina dvs.. |
- Vizitatorul deschide o filă nouă, a ta este inactivă. - Vizitatorul se duce la Outlook, minimizează fereastra browserului.
|
2. Manipularea tipurilor de implicare a vizitatorilor
Cu statistici detaliate privind vizitatorii site-ului web, veți obține o perspectivă mai profundă asupra modului în care utilizatorii vă văd conținutul. Fie că rămân inactivi pe pagină, fie că o derulează rapid în jos, vizitatorii pot face aluzie la problemele paginii, la conținutul acesteia sau la mesajul dvs. publicitar, dacă acesta îi atrage pe cei care nu au nevoie de produsele sau serviciile dvs. Pentru a îmbogăți statisticile de implicare a vizitatorilor, țineți cont de modurile în care vizitatorii pot trata pagina dvs. web:
- Vizitatorul a vizualizat doar partea de sus a paginii și s-a oprit.
- Vizitatorul a derulat rapid și nimic nu i-a atras atenția.
- Vizitatorul a citit pagina.
De exemplu, pentru a număra vizionările de pagini, puteți identifica toate persoanele care au derulat până la mijlocul vizibil al paginii.
Citirea paginii ar trebui să implice faptul că intervalele de timp dintre derulări depășesc limita de timp indicată - de exemplu, 20 sau 30 de secunde, excluzând timpul dinaintea primei derulări și după ultima. Deși paginile foarte scurte nu vor fi considerate ca fiind "citite", vă veți apropia de imaginea completă.
Un mic sfat: derulările trebuie detectate indiferent de modul în care sunt efectuate, fie cu un mouse, un touchscreen sau o tastatură.
Concluzie
În urmărirea statisticilor relevante ale site-ului web, nu este suficient să folosiți metrici comune. Ar trebui să mergeți mai departe pentru a adopta și implementa din punct de vedere tehnic o abordare mai sofisticată:
- Numără doar timpul activ pe pagină
- Analizați modul în care vizitatorii interacționează cu pagina (o vizualizează, o citesc sau o ignoră)
Statisticile avansate de implicare a vizitatorilor vă vor asigura că veți obține încă o sursă de informații despre comportamentul vizitatorilor și vă vor permite să îmbunătățiți implicarea și să creșteți rata de conversie.