Centrul de operare al rețelei
Mai jos, vă împărtășesc primele 4 cele mai bune practici care vă pot ajuta să organizați și să gestionați eficient activitatea centrului de operațiuni ale rețelei.
1. Definiți în mod clar responsabilitățile echipei NOC
O distribuire ineficientă a rolurilor și sarcinilor între membrii echipei NOC determină o activitate dezorganizată a întregului centru de operațiuni al rețelei. În mod normal, există două roluri în structura unei echipe NOC: tehnicienii NOC și managerii NOC. Responsabilitățile unui tehnician NOC includ monitorizarea continuă a rețelei, depanarea, rezolvarea și escaladarea problemelor legate de rețea, interacțiunea cu clienții, documentarea și crearea de rapoarte. Un manager NOC, la rândul său, este însărcinat cu prioritizarea și atribuirea sarcinilor inginerilor în funcție de competențele și expertiza acestora, asigurându-se că personalul este informat cu privire la incidentele semnificative din infrastructura IT, precum și cu supravegherea funcționării NOC la nivel înalt.
2. Încurajarea colaborării între membrii echipei CNP
Munca în echipă bine coordonată a membrilor echipei NOC este esențială pentru rezolvarea eficientă și rapidă a problemelor care apar. În prezent, piața oferă o serie de instrumente puternice de colaborare online cu funcționalități precum automatizarea gestionării incidentelor și a procesului de escaladare, colaborarea pe documente, raportarea și analizele pentru managerii NOC și departamentele implicate.
Managementul și operarea NOC vi se par o povară?
ITQSOFT este gata să vă stabilească și/sau să vă gestioneze NOC-ul pentru a reduce costurile operaționale și a elibera personalul tehnic.
3. Crearea unei baze de date pentru tehnicienii NOC
Documentați toate incidentele pentru a crea o sursă centralizată de informații pentru personalul NOC. Baza de date ar trebui să fie accesibilă tuturor membrilor echipei dvs. și să conțină informații structurate despre problemele rezolvate anterior, cu accent pe cele mai frecvente. Aceasta îi va ajuta pe tehnicienii NOC să rezolve rapid și mai eficient incidentele bazându-se pe experiența documentată.
4. Monitorizarea continuă a performanțelor NOC
Rapoartele ar trebui să fie create zilnic și să conțină informații despre toate incidentele majore din ultimele 24 de ore, numărul de incidente rezolvate cu succes, timpul de răspuns, timpul de rezolvare, numărul de incidente rezolvate înainte de escaladare și alți indicatori cheie de performanță. Toate problemele rezolvate ar trebui să aibă enumerate cauzele principale.
Permiterea funcționării fără probleme a rețelei
Operațiunile de rețea gestionate corespunzător susțin activitatea neîntreruptă a infrastructurii IT a companiei dvs. Aplicarea practicilor pe care le-am descris mai sus vă va ajuta să vă gestionați operațiunile de rețea mai eficient și să creșteți timpul de funcționare al rețelei. Dacă luați în considerare posibilitatea de a vă externaliza NOC-ul către un furnizor de servicii de încredere pentru a vă reduce cheltuielile și pentru a rămâne concentrați pe proiectele de afaceri, nu ezitați să luați legătura cu noi..